Sunday, November 22, 2015

در آب و هوای سرد زمستان افغانستان کدام نوع سوخت به خانه شما اقتصادی و بهتر است؟

هنگامی که یک پیش بینی سرد و تلخ در رابطه به زمستان می آید به ثمر ، صاحب خانه بی صبرانه تلاش و سعی می کند از آنچه در حد توان وی است تا خانه را گرم نگه کند. هیچ نوع پاسخ کامل به انتخاب بهترین منبع حرارتی وجود ندارد. عواملی.
مانند آب و هوا ، شیوه زندگی، و بودجه و اقتصاد همگی به ایفای نقش در تصمیم گیری سیستم تأثیر مثبت دارند.

خوب، قسمیکه اشاره کردیم که این همه تعلق به اقتصاد و شیوه زندگی دارد پس معلوم است، اگر شما در ده یا اطراف زندگی میکنید میتوانید که از بخاری های چوبی ترکی استفاده کنید. چون نسبت به شهر کابل در ولایات و اطراف کابل چوب ارزان و فراوان است. بعضی ها چون در مرکز شهر زندگی میکنند و دسترسی و یا امکانات به چوب سوخت ندارند، یا از بخاری های برقی استفاده میکنند و یا از بخاری و چری های سنگ زغال ترکی استفاده میکنند. البته که بخاری های برقی بسیار مصرف زیاد دارد که بدون شک پرداخت بل شرکت برشنا را برتان دشوارتر و مشکل تر میسازد.

ذرات نا سوخته سوخت های فسیلی مانند چوب و زغال یا تیل آب و هوا را آلوده میکند. و این کار در برخی از نقاط کشور، خلاف مقررات زیست به حساب میرود. مگر متأسفانه که در افغانستان این همه به عنوان یک منبع حرارت اولیه است.
خوشبختانه، بسیاری از گزینه های سوخت های سنتی مانند چوب، زغال سنگ و نفت، تا حد زیادی با نرخ بهره وری بالاتر و پیشرفت در مسائل مربوط به کیفیت هوا بهبود یافته است.
 
خوب در این شک نیست که هر نوع منبع سوخت خوبی ها و بدی ها دارد، قسمیکه چری چوبی کثافت و دود زیاد تولید میکند، آب و هوا را آلوده میکند و نیز قیمت تر و غیر اقتصادی است. و اگر به بخاری ها یا چری های ترکی فکر کنیم نسبتاً صحی و اقتصادی است، چون خاکستر مثل چوب ندارد و نیز آب و هوای کابل را کثیف نمیکند. ولی باید متوجه باشید که سوختاندن زغال سنگ به صحت و زندگی شما بسیار خطرناک است. زغال سنگ کاربن مونوکساید (منوکسیدکربن) و سلفر تولید میکند که کوشنده است. هنگام سوخت باید مقداری کافی هوای تازه به خانه داخل و خارج شود زیرا آتش مقداری زیاد آکسیجن خانه را با خود میسوزاند، اگر نل های بخاری بطور درست بسته بندی شده باشد و کلکین و یا دروازه کمی باز باشد خوب است ورنه دچار سر دردی و نفس تنگی میشوید.
شما میتوانید که مواد سوخت یا بخاری های ترکی را از طریق سایت های آنلاین  نظر به بازار آزاد به نرخ های نازل بدست آرید.

No comments:

Post a Comment